Selasa, 2 Oktober 2007

Coretan daripada bekas anak murid...

Hi Mr.Ong,
I'm Philip from SMK BUD 4. Still remember me? I wrote a short article for your blog in BM. It is about you. Pls have a look at it and if its ok post it up in your blog. Thanks.
---------------------------------------------------------------------------------
Selamat Sejahtera saya ucapkan kepada semua pembaca blog 'Malaysiaku Mesra OKU'.
Pertama sekali, saya ingin memberitahu sedikit mengenai diri saya. Nama saya Philip Yong. Saya berumur 17 tahun pada tahun ini. Tujuan saya menulis artikel ini adalah kerana saya ingin cerita sedikit mengenai ketabahan En.Ong. Saya mengenali En.Ong di sekolah menengah saya iaitu di SMK Bandar Utama Damansara (4) semasa beliau menjadi guru pakar komputer di situ beberapa tahun lalu. Sejak beliau berkhidmat di situ En.Ong disukai oleh semua pelajar termasuk saya.

En.Ong selalu sedia mengajar dan membimbing kami apabila kami memerlukan tunjuk ajar beliau. Saya telah mendapat banyak nasihat dan bimbingan daripade beliau. Jika bukan dengan bimbingan dan keyakinan yang ditunjukkan oleh beliau sudah pasti saya tidak akan membesar menjadi seorang yang berguna.

Apa yang saya amat kagum dengan beliau adalah keyakinannya. Beliau tidak pernah putus asa dalam apa-apa pun. Walaupun tangan kanan beliau kurang berupaya maka En.Ong tidak membiar cabaran itu menjadi halangannya. Hal ini boleh dibukti dengan video muzik beliau yang bergaya sekali. Beliau juga seorang yang amat baik hati. Hal ini terbuktilah dengan permulaan blog ini oleh beliau. Beliau juga sentiasa menghulurkan bantuan kepada OKU di seluruh Malaysia. Sikap baik hati beliau ini patut diamalkan dan diteladani oleh semua orang.
En.Ong juga seorang yang suka alam sekitar. Saya bersama rakan-rakan saya dan En.Ong pernah mengadakan perkhemahan di Hutan Lipur Ulu Bendol. Selain itu, En.Ong juga bersama-sama kami mendaki Gunung Angsi yang terletak di hutan lipur tersebut. Kini, beliau telah berkahwin dengan gadis idamannya dan dikurniakan seorang anak yang comel sekali.

Sampai sinilah saya menulis. Saya berharap En.Ong akan berjaya dalam hidupnya dan selalu sihat. Saya juga berharap blog ini akan disambut baik oleh semua orang. Bak kata pepatah, 'Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing.' Marilah kita semua bersama-sama menolong OKU mengharungi cabaran-cabaran yang dihadapi oleh mereka dan seterusnya berjaya dalam kehidupan mereka seperti En.Ong.

------------------------------------------------------------------------------------------------

A letter from my ex student
Hi Mr.Ong,I'm Philip from SMK BUD 4. Still remember me? I wrote a short article for your blog in BM. It is about you. Pls have a look at it and if its ok post it up in your blog. Thanks.——————————————————————————————————
I send my regards to all the readers from “Malaysia Mesra OKU”. First of all, I need to introduce myself. I’m Philip Yong. I’m 17 years olds. The purpose I writing this article was I want to share the Mr. Ong’s story. Few years ago, Mr. Ong was my secondary computer teacher- SMK Bandar Utama Damansara (4). Mr. ong is a popular teacher who support from all the students, of course including me.

Mr. Ong always teaches and guides us when we need help. I get many advices and guidance from him. I will not be a fully functioning person, if Mr. Ong did not give me guidance and confident.

What I admire is the confident within Mr. ong. He will never give up in any situation. Even his right hand is disabling but he will take it as a challenge but not let him down. This can be proving in his very cool music video. He also is kind person. This can be proving that he start this blog. He always offers his help to all OKU throughout Malaysia.
People should form this moral value. Besides that, Mr. Ong is an environment lover. My friends, Mr. Ong and I went for a camping last time in Hutan Lipur Ulu Bendol. Mr. Ong even climbs up to hill with us. At last he has married with the loves ones and now he has a very cute daughter.
I think I will stop my letter here. I wish Mr. Ong all the best and healthy always. Besides that, I also wish that this blog can get response from the people. The proverb said: “shares joys, shares sorrows.” Let us hand in hand to help OKU to eliminate all the barriers and continue to success in their life like Mr Ong.

Tiada ulasan: