Selasa, 7 Ogos 2007

Selamat Datang ke Blog OKU KITA

Salam mesra semua.

Sebagai seorang pekerja sosial, saya terasa terpanggil untuk memanfaatkan laman blog untuk memberi dan membincangkan isu-isu berkaitan nilai masyarakat penyayang. Laman blog ini akan membincangkan setiap isu yang berkaitan dengan cabaran golongan orang kurang upaya (OKU). Bagi saya, sesebuah masyarakat yang bertamadun dan bersasiah tinggi ialah masyarakat yang ahlinya bukan sahaja memikirkan kesejahteraan yang dinikmati daripada pembangunan, tetapi juga memastikan pembangunan yang dikecapi tidak mengecualikan mana-mana golongan.

Oleh itu, tajuk yang saya rasa sesuai untuk blog ini ialah Malaysiaku Mesra OKU. Saya percaya slogan tajuk ini juga merupakan harapan kepada ramai golongan OKU, terutamanya mereka yang mengidamkan persekitaran di setiap pelusok negara kita tidak mempunyai halangan bagi mereka. Bagi mereka yang memperjuangkan hak OKU dalam mengecapi pembangunan negara, saya berharap anda dapat bersama-sama memberi pandangan dan nasihat di sini. Manakala bagi setiap pembaca pula, saya berdoa semoga laman blog ini dapat memberi manfaat kepada anda dalam apa jua tujuan yang murni.

Terima kasih dan selamat melayari.


Yang ikhlas,
Ong Boo Siong
-------------------------------------------------------------------------------------

Greetings,
As a social worker, I feel that I been called for the benefit of this blog about discuss some topic or moral issues which related to the social love. This blog discuss about every issues that related with challenge of disable people (OKU). As for me, a highly socialized society is a society which form not only from a member which think about the peaceful that been enjoyed from the building, but also to make sure the construction will not left out any one of the members.
So, I feel the most suitable topic is Malaysiaku Mesra OKU (My Malaysia Disabled Friendly). I believe the slogan of this topic will also be a hope for most of the OKU, especially for those who dream about to having surrounding without obstacle for them. For them who fight for the OKU’s right for country, I hope you could leave some advice or comment in here. However for those reader, I pray so that this blog could give some benefit for all of you.

Thanks for visiting.


Your Truly,
Ong Boo Siong

-------------------------------------------------------------------------------------

欢迎来到OKU KITA 的部落格
大家好,

身为一位社工,我自觉应该要利用部落格网页来讨论一些关于社会关怀的价值观以及给予一些相关的因素。本部落格将会谈到许多关系到弱势团体(OKU)所遇到的难处的因素。对我来说,一个繁荣和有文化的国家里的人民不应该只想到自己和国家的进步,而是应该确保一个提升中的国家不会忽略其他任何次要团体。

因此,我觉得最适合这个部落格的标题是”慈爱弱势团体在我的马来西亚”。我相信这个标题将表达了所有弱势团体的愿望,尤其是当他们都梦想可以在我们马来西亚畅游无阻。当他们在国家进步的时刻争取和捍卫(OKU)的权力和福利时,我希望您也可以在这里一起给予你们的意见和看法。另外对于这里所有的读者,我都衷心的祝福以及希望本部落格可以为你们带来任何贡献和好处。

谢谢大家的阅读。

作者:王文雄

Tiada ulasan: